ماده موثره سیلوسایبین

معرفی سیلوسایبین (PSILOCYBIN)

سایلوسایبین (به انگلیسی: Psilocybin ) (4-فسفریلوکسی-N,N-دی متیل تریپتامین) یک ایندول آلکیل آمین است و به گروه تریپتامین های توهم زا تعلق دارد که با تاثیر بر سیستم عصبی مرکزی باعث تغییر در خلق و خو می شود. قارچ‌ سیلوسیب کوبنسیس (مجیک ماشروم) حاوی ماده سیلوسایبین و سیلوسین (Psilocin)  است. پس از مصرف، سیلوسایبین در بدن، به سرعت به سیلوسین متابولیزه می شود، و پس از آن بر روی گیرنده های سروتونین در مغز اثر می گذارد. درمان با استفاده از سیلوسایبین، فرصت‌های جدید و مهمی را در درمان های مرسوم اختلالات روان‌پزشکی فراهم می کند و درمانی عملی، مؤثر و از نظر فارماکولوژی ایمن است.

سیلوسایبین انقلابی بزرگ در سلامت روان

اختلالات سلامت روان، مانند افسردگی، اختلالات مرتبط با اضطراب، اختلال دوقطبی، اوتیسم و اختلالات وابستگی به مواد، بار جهانی قابل توجهی دارند. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، افسردگی یک اختلال روانی شایع در سطح جهان است که بیش از ۲۶۴ میلیون نفر از آن رنج می برند. این بیماری با نوسانات خلقی معمول و واکنش های عاطفی کوتاه مدت نسبت به چالش های زندگی روزمره متفاوت است. دارو درمانی با دسته‌های دارویی مختلف از جمله مهار کننده های انتخابی باز جذب سروتونین (SSRI) و ضد افسردگی های سه حلقه ای (TCA) می باشد که دارای عوارض جانبی بسیار زیادی هستند و بیمار نیاز به مصرف دائم این فراورده ها دارد که منجر به ایجاد وابستگی مصرف می شود. همچنین این روش ها، در موارد مقاوم به درمان پاسخگو نبوده و فرد برای سالیان متمادی و حتی تا پایان عمر درگیر بیماری خواهد بود. افسردگی باعث اختلالات روانی دیگری مثل اضطراب، اختلال حملات پنیک، وسواس فکری، سوء مصرف مواد و اعتیاد به مصرف الکل و همچنین باعث برخی از اختلالات جسمی، مانند آرتریت روماتوئید، مشکلات گردش خون، دیابت و اختلالات در عروق کرونر می شود. بنابراین جهان به‌ سرعت به روش جدیدی برای درمان مشکلات مربوط به اختلالات روانپزشکی نیاز دارد.

کاربردهای سایلوسایبین در درمان

سیلوسایبین به عنوان درمان جایگزین برای انواع اختلالات روان شناختی مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، اختلال اضطراب فراگیر (GAD)، اختلال وسواس اجباری (OCD)، اضطراب مرتبط با سرطان در مرحله پیشرفته، اختلال سازگاری همراه با اضطراب، افسردگی مرتبط با سرطان، افسردگی مقاوم به درمان، خودکشی (تفکر و تلاش واقعی)، سردردهای خوشهای، درد مزمن، درد فانتومی غیرقابل درمان، خودشیفتگی ناسازگار، اختلال شخصیت مرزی (BPD) و اختلال شخصیت خودشیفته (NPD)، فرصت‌های جدید و مهمی را در درمان های مرسوم اختلالات روان‌پزشکی فراهم میکند. همانطور که توسط دهه ها مطالعات بالینی متعدد اثر بخشی این ماده در درمان اختلالات روان شناختی تأیید شده است. با توجه به افزایش نیاز بازار دارویی به سیلوسایبین در سال های اخیر و همچنین تمرکز تحقیقات مجدد بر روی این ماده، تولید آن با بالاترین کیفیت، بازده و کارایی در خور توجه است.

سیلوسایبین تولید شده در اسپادژن

ما با آوردن بیش از ۲۰ سال تجربه در صنایع دارویی و روان پزشکی قصد داریم بازار رو به رشد فراورده های مبتنی بر سیلوسایبین را متحول کنیم. تیم تخصصی اسپادژن که شامل متخصصین حوزه های روانپزشکی، داروسازی، علوم اعصاب، نورولوژی و بیوتکنولوژی است، با بهره مندی از زیرساخت های تخصصی، اقدام به تولید ماده سیلوسایبین با روشی منحصر به فرد کرده است که دارای گواهی ثبت اختراع می باشد. این فرآورده با هدف درمان اختلالات روانپزشکی شامل افسردگی مقاوم به درمان، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، اختلال اضطراب فراگیر (GAD) توسط متخصصین ما در مرحله مطالعات بالینی است. براساس نتایج fMRI و به دنبال پایش روند درمان بیماران به مدت شش ماه، نتایج تحقیقات ما نشان داده است که ماده سیلوسایبین با افزایش و گسترش سیناپس های عصبی در مغز، به صورت معنی داری داری اثرات درمانی پایدار است. همچنین تیم تحقیقاتی ما با همکاری متخصصین فارماسیوتیکس و فارماکولوژی موفق به طراحی فرآورده میکرودوز سیلوسایبین شده که فاقد اثرات ناخواسته سیلوسایبین نظیر ایجاد توهم زایی است و بیمار پس از دریافت دارو به راحتی به سایر فعالیت های روزانه خود می پردازد. اثر بخشی این فراورده در درمان سردردهای خوشه ای یا میگرن، درد مزمن، درد فانتومی غیرقابل درمان، پرخوری عصبی و پارکینسون در حال بررسی و تحقیقات نهایی است.

پیمایش به بالا
ارتباط با تیم پشتیبانی اسپادژن

سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟